Pe agenda intalnirii s-au regasit aspecte privind pregatirea Ghidului de bune practici in vederea transmiterii acestuia catre membrii HLEG, pentru discutii si observatii si planificarea activitatilor urmatoare: pasi de urmat pentru finalizarea Ghidului, intalniri HLEG, workshop de prezentare publica a Ghidului.
Pornind de la temele propuse, au fost discutate urmatoarele:
1. Eliminarea acelor paragrafe care erau redundante, partile din capitole in care existau suprapuneri;
2. Titlul manualului va fi “Manual de buna practica”, document care isi propune sa fundamenteze, nu sa structureze;
3. Au fost discutate situatii cum ar fi: exploatarea/neexploatarea inventiei (care se pedepseste, in anumite conditii), licenta obligatorie (situatie foarte rara);
4. Trebuie avut in vedere faptul ca acest Ghid este un “blueprint”, adica un indrumar, un document care contine recomandari pentru a se intelege mai bine cadrul legal, ce pasi trebuie sa fie urmati pentru a respecta prevederile legale;
5. Pentru contracte, trebuie sa avem in vedere clauza de confidentialitate;
6. Recomandarile din acest Ghid trebuie sa fie usor de reperat atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, astfel incat o persoana interesata de un anumit aspect sa nu fie nevoita sa citeasca intregul Ghid pentru a gasi recomandarile sau raspunsurile care ii sunt necesare. De aceea, ar trebui ca la sfarsitul intregului material sa existe recomandari privind capitolele care trebuie sa fie studiate cu mai multa atentie de catre angajator, respectiv de catre angajat (potential angajat).
7. In ceea ce priveste stabilirea remuneratiei, nu putem sa facem recomandari, putem doar sa venim cu exemple (cum se procedeaza in alte tari).